Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.
Urząd Miasta w Brzegu
ul. Robotnicza 12
49-300 Brzeg
tel: 77 416 99 70
fax: 77 416 99 52
email: um@brzeg.pl
ePUAP: /umbrzeg/skrytka
NIP: 747-16-72-777
REGON: 530517840
NIP Gminy Brzeg: 747-12-48-878
REGON Gminy Brzeg: 531412711
Godziny pracy:
Urząd Miasta:
poniedziałek od 7:15 - 16:15
wtorek - piątek od 7:15 - 15:15
Kasa Urzędu Miasta:
poniedziałek - piątek 7:30 - 14:30
przerwa od 11:00 - 11:30
Straż Miejska
poniedziałek – piątek 6:00 – 16:00
Numery kont bankowych
W związku z wejściem w życie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 09 października 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U z 2020 r poz. 1758) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii oraz stale zwiększającą się ilością zachorowań informujemy, iż załatwienie spraw w Urzędzie Stanu Cywilnego możliwe jest jedynie w formie:
- elektronicznej za pośrednictwem skrzynki podawczej e-puap,
- drogą korespondencyjną na adres Urzędu: Urząd Stanu Cywilnego w Brzegu, ul. Robotniczna 12, 49-300 Brzeg (UWAGA: nie dotyczy składania wniosków o wydanie dowodu osobistego)
- skrzynka podawcza Urzędu znajdująca się przy drzwiach głównych, wejściu do Urzędu Miasta (UWAGA: nie dotyczy składania wniosków o wydanie dowodu osobistego)
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, sprawach niecierpiących zwłoki wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym z pracownikiem Urzędu Stanu Cywilnego istnieje możliwość osobistego stawiennictwa w urzędzie celem załatwienia sprawy.
Ewidencja ludności, meldunki – 77 416 94 41 lub 77 416 95 26
Dowody osobiste – 77 416 95 26
Urząd Stanu Cywilnego – 77 404 58 30
Ewidencja działalności gospodarczej – 77 416 99 59 lub 77 404 58 30
Z DNIEM 16.06.2020R. KASA URZĘDU MIASTA W BRZEGU BĘDZIE CZYNNA OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU W GODZINACH OD 7:30 DO 14:00 Z PRZERWĄ OD GODZINY 11:00 DO 11:30.
WEJŚCIE DO USC I KASY URZĘDU MIASTA W BRZEGU OBOWIAZYWAĆ BĘDZIE OD LEWEJ STRONY BUDYNKU URZĘDU (PARKING DLA PETENTÓW) Z OBOWIĄZKOWYM ZAKRYCIEM NOSA I UST Z ZACHOWANIEM 2 M ODLEGŁOŚCI. PRZY DRZWIACH NALEŻY ZDEZYNFEKOWAĆ DŁONIE.
Uwaga
Od 25 maja 2020 r. Urząd Miasta w Brzegu będzie obsługiwał petentów z zachowaniem obostrzeń ze względu na wprowadzony stan epidemii.
W związku z tym dopuszczalna liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi interesantów.
Wejście do budynku Urzędu Miasta odbywać się będzie w sposób kontrolowany. Wymagane jest zakrywanie ust i nosa oraz dezynfekcja rąk. Odstęp między osobami powinien wynosić 2 m.
Poniżej dodatkowe informacje w zakresie obsługi petentów przez poszczególne komórki organizacyjne
Przed urzędem znajduje się skrzynka podawcza do której można wrzucać korespondencję kierowaną do Urzędu Miasta w Brzegu !
BIURO BUDŻETU I KSIĘGOWOŚCI
Kierownik Biura Budżetu i Księgowości: Anna Sanetra tel. 668 860 230
Informacje dotyczące:
1) wysokości opłat związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności oraz opłat związanych wieczystym użytkowaniem gruntu można uzyskać pod nr telefonu: 77 416 99 64
2) nabycia lokali na raty wraz z naliczeniem oprocentowania można uzyskać pod nr telefonu: 77 416 99 62
3) mandatów karno-kredytowych oraz wielkości opłat związanych z zajęciem pasa drogi można uzyskać pod nr telefonu: 77 416 99 64
4) wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych można uzyskać pod nr telefonu: 77 416 07 24
Na czas ogłoszonej pandemii COVID-19 został uruchomiony w powyższej sprawie dodatkowy nr telefonu 789 078 681 obowiązujący do 31.03.2021 r.
Kontakt elektroniczny: zastepcaskarbnika@brzeg.pl
Opłaty z powyższych tytułów należy dokonywać na konto:
Santander Bank Polski S.A 20 1090 2141 0000 0001 3528 5924
URZĄD STANU CYWILNEGO W BRZEGU
Od dnia 25 maja 2020 r osobiście ( pojedynczo ) można załatwić sprawy związane z :
- Urzędem Stanu Cywilnego ( 1 osoba)
- ewidencją ludności ( 1 osoba)
- dowodami osobistymi ( 1 osoba)
- działalnością gospodarczą ( 1 osoba)
Sprawy niewymagające osobistego wstawiennictwa , nadal można załatwiać listownie, za pośrednictwem skrzynki podawczej, która znajduje się przed wejściem do Urzędu ( nie dotyczy składania wniosków o wydanie dowodu osobistego) , e-PUAPEM lub po uprzednim kontakcie telefonicznym.
W pozostałych sprawach prosimy o kontaktowanie się pod numerami telefonów lub emailem:
W pozostałych sprawach prosimy o kontaktowanie się pod numerami telefonów lub emailem:
tel. 77 404 58 30, tel. 77 404 56 05, tel. 798 352 651,
tel. 77 416 94 41, tel. 798 353 982,
tel. 77 416 95 26,
tel. 77 416 99 59,
lub pod adresem mailowym: usc@brzeg.pl
Stosowne wnioski można pobrać z Biuletynu Informacji Publicznej znajdującego się pod adresem www.bip.brzeg.pl
Opłaty skarbowe dotyczące spraw wykonywanych przez Urząd Stanu Cywilnego w Brzegu należy uiszczać drogą elektroniczną na numer konta:
Santander Bank Polska S.A.
68 1090 2141 0000 0001 3528 6127
Dla osób dokonujących wpłaty z zagranicy
IBAN: PL 68 1090 2141 0000 0001 3528 6127
SWIFT KOD (BIC) WBKPPLPP
BIURO SPRAW SPOŁECZNYCH I ZDROWIA
Praca biura w najbliższych dniach będzie kontynuowana, ale w miarę możliwości uprasza się o załatwianie spraw przez telefon lub w formie pisemnej za pośrednictwem Poczty Polskiej, drogą poczty elektronicznej, e-mail: spz@brzeg.pl, za pośrednictwem skrzynki podawczej usytuowanej przed wejściem głównym do Urzędu Miasta, ul. Robotnicza 12, usługi ePUAP. Stosowne wnioski o przyznanie świadczeń znajdują się do pobrania na stronie: https://bip.brzeg.pl/dokumenty,5_14
Wnioski o ustalenie:
- prawa do świadczeń rodzinnych i świadczeń wychowawczych (pokój nr 1,2 budynek A, tel. 77 404 71 35 lub 77 404 56 03),
- prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego (pokój nr 3 budynek A, tel. 77 404 54 95),
- prawa do dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego, karty dużej rodziny i opolskiej karty rodziny i seniora (pokój nr 14 budynek B, tel. 77 416 99 58),
- Kierownik Biura Spraw Społecznych i Zdrowia: tel. 77 416 99 81, 798354447,
- Sekretarz Miejskiej Komisji Rozwiazywania Problemów Alkoholowych: 77 404 56 06, 798354708,
- Pełnomocnik ds. organizacji pozarządowych: 77 416 99 81.
BIURO GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI
Sprawy prowadzone przez Biuro Gospodarki Nieruchomościami i Lokalami, będą załatwiane również na wniosek pisemny klienta, który można wrzucić do skrzynki podawczej znajdującej się przed urzędem przy ul. Robotniczej 12,lub telefonicznie:
77 416 04 26
77 404 56 04
- Osoby które otrzymały zaświadczenie dotyczące przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności z rozłożeniem opłaty na raty, mogą w ciągu dwóch miesięcy od otrzymania powyższego zaświadczenia złożyć pisemne „ zgłoszenie zamiaru uiszczenia jednorazowej opłaty z tytułu przekształcenia tego prawa”.
Zgłoszenie można pobrać ze strony internetowej www.bip.brzeg.pl w zakładce urząd miasta/ struktura organizacyjna/biuro gospodarki nieruchomościami i lokalami/przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów/zgłoszenie zamiaru wniesienia opłaty jednorazowej (https://bip.brzeg.pl/dokumenty,5_346 ).
- Opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności należy uiszczać drogą elektroniczną na konto:
Santander Bank Polska S.A - 20 1090 2141 0000 0001 3528 5924.
- Przetargi na zbycie nieruchomości miejskich odbywać się będą zgodnie z wyznaczonymi terminami.
BIURO PODATKÓW I OPŁAT
Od dnia 16.03.2020 r. sprawy prowadzone przez Biuro Podatków i Opłat będą załatwiane również pisemnie, telefonicznie oraz mailowo. Adres mailowy biura to: podatki@brzeg.pl Numer telefonu do kierownika biura 774045600.
W sprawie podatków i opłat lokalnych należy kontaktować się następująco:
Wymiar (naliczenie) podatków i opłat lokalnych –os. fizyczne oraz os. Prawne | Tel. 77 416 99 69 |
Rozpatrywanie spraw związanych z ulgami podatkowymi, postępowania podatkowe, pomoc publiczna oraz zwroty opłaty skarbowej | Tel. 77 416 99 67 |
Księgowość oraz egzekucja: podatku od nieruchomości-os. prawne, podatku rolnego -os. fizyczne i os. prawne, podatku od środków transportowych. Księgowość opłaty skarbowej. | Tel.77 404 58 35 |
Księgowość oraz egzekucja podatku od nieruchomości-os. fizyczne. | Tel. 77 416 99 68 |
W sprawie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy kontaktować się następująco:
Księgowość oraz egzekucja opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi | Tel. 77 416 04 30 |
Wymiar (naliczenie) opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi | Tel. 77 404 55 45 |
Wszelkie formularze dotyczące spraw prowadzonych przez biuro dostępne są na stronie: www.bip.brzeg.pl zakładka Urząd Miasta
Wpłaty z tytułu podatków należy dokonywać na konto podane w decyzjach podatkowych tj : Santander Bank Polska S.A: 68 1090 2141 0000 0001 3528 6127
Wpłaty z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy dokonywać na indywidulane konto podane w zawiadomieniach lub na konto ogólne: Santander Bank Polska S.A : 56 1090 2141 0000 0001 3528 6149
BIURO ORGANIZACYJNO-PRAWNE
Sprawy należące do właściwości Biura Organizacyjno-Prawnego można zgłaszać również drogą telefoniczną bądź elektroniczną na adresy e-mail: organizacyjny@brzeg.pl lub um@brzeg.pl. Informacja o numerach kontaktowych znajduje się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Brzeg: https://bip.brzeg.pl/dokumenty,5_220-220 oraz poniżej:
L.p. | Rodzaj usługi/prowadzone sprawy | nr pokoju | nr telefonu |
1. | Kierownik Biura Organizacyjno-Prawnego | 106 A | 77 404 70 56 532 463 835 |
2. | - zarządzenia Burmistrza Brzegu - skargi i wnioski | 111 A | 77 404 70 45 |
3. | archiwum Urzędu Miasta w Brzegu | 111 A | 77 416 9956 |
4. | sprawy kadrowe | 104 A | 77 416 85 74 |
5. | zamówienia publiczne | 107A | 77 404 70 55 |
6. | ubezpieczenia Gminy Brzeg | 114 A | 77 404 56 11 |
7. | biuro podawcze | Biuro Podawcze | 77 416 99 70 |
8. | sprawy administracyjno-gospodarcze | RATUSZ | 77 416 02 00 |
9. | sekretariat: Burmistrz Brzegu, Zastępca Burmistrza | 105 A | 77 416 99 50 |
10. | sekretariat: Zastępca Burmistrza, Sekretarz Brzegu | 109 A | 77 416 99 51 |
BIURO URBANISTYKI I OCHRONY ŚRODOWISKA
Sprawy prowadzone przez Biuro Urbanistyki i Ochrony Środowiska będą załatwiane również na pisemny wniosek klienta, który można wysłać pocztą tradycyjną na adres Urzędu Miasta, wrzucić do skrzynki podawczej znajdującej się przed urzędem przy ul Robotniczej 12 lub elektronicznie na adres: um@brzeg.pl
W celu zasięgnięcia informacji proszę korzystać z podanych poniżej nr telefonów:
Kontakt elektroniczny: urbanistyka@brzeg.pl
Wzory wniosków można pobrać ze strony internetowej: www.bip.brzeg.pl w zakładce kolejno: urząd miasta / struktura organizacyjna / biuro urbanistyki i ochrony środowiska /karty usług/wnioski
Opłatę skarbową można wpłacać drogą elektroniczną na konto nr:
68 1090 2141 0000 0001 3528 6127 Santander Bank Polska S.A
BIURO OŚWIATY
Sprawy objęte działalnością Biura Oświaty, będą prowadzone również na wniosek pisemny klienta, który będzie można wrzucić do skrzynki podawczej znajdującej się przed urzędem przy ul. Robotniczej 12 lub telefonicznie lub mailowo.
Adres poczty elektronicznej pod który należy kierować pisma lub zapytania to: oswiata@brzeg.pl
Numery telefonów do kontaktu z pracownikami biura:
Numer telefonu | Sprawy |
774169953 | żłobki niepubliczne, wszystkie sprawy dot. przedszkola, obowiązek nauki, obowiązek szkolny |
774045602 | wszystkie sprawy dot. szkół, dowóz dzieci niepełnosprawnych |
77 4169220 | sprawy księgowe placówek oświatowych, żłobek miejski |
77 4047145 798355099 | pozostałe sprawy |
BIURO BUDOWNICTWA I INWESTYCJI
W związku z wprowadzonymi ograniczeniami sprawy będą załatwiane również na wniosek klienta, który będzie można przesłać pocztą elektroniczną (skan podpisanego wniosku), wrzucić do skrzynki podawczej znajdującej się przed urzędem przy ul. Robotniczej 12 lub zgłosić telefonicznie:
77 416 08 74 lub 532 217 918 – kierownik Biura Budownictwa i Inwestycji
77 404 58 15 – sprawy dot. zajęcia pasa drogowego, komunikacji miejskiej, wydania zaświadczenia dot. obszaru rewitalizacji, zgłoszenia uwag dot. inwestycji na drogach gminnych
77 416 85 19 – sprawy dot. pozostałych inwestycji,
77 416 80 31 – sprawy dot. utrzymania czystości, oświetlenia ulicznego, lokalizacji zjazdów, uzgodnień dot. umieszczenia infrastruktury w drogach, awarie i bieżące utrzymanie dróg gminnych
Formularze wniosków dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Brzeg (https://bip.brzeg.pl/dokumenty,5_6), mogą być przesłane pocztą elektroniczną na wskazany adres e-mail lub wrzucone do skrzynki podawczej znajdującej się przed urzędem przy ul. Robotniczej 12.
BIURO PROMOCJI, KULTURY, SPORTU i TURYSTYKI
Sprawy prowadzone przez Biuro Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki będą załatwiane również na pisemny wniosek klienta, który można wrzucić do skrzynki podawczej znajdującej się przed urzędem przy ul. Robotniczej 12 lub elektronicznie na adres: um@brzeg.pl
W sprawach uzupełnień wniosków dotacyjnych (aktualizacje umów i harmonogramów) prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny lub mailowy. Gotowe aktualizacje należy dostarczać do skrzynki podawczej znajdującej się przed urzędem przy ul. Robotniczej 12.
W celu zasięgnięcia informacji proszę korzystać z podanych poniżej nr telefonów:
BIURO RADY MIEJSKIEJ
Sprawy prowadzone przez Biuro Rady Miejskiej będą załatwiane również na pisemny wniosek klienta, który można wrzucić do skrzynki podawczej znajdującej się przed urzędem przy ul. Robotniczej 12 lub elektronicznie na adres: radamiejska@brzeg.pl W celu uzyskania informacji proszę korzystać z podanych poniżej telefonów:
Biuro Rady Miejskiej 77 404 57 95, kierownik biura: 77 404 57 96, kom 798 355 304
Poniżej wykaz telefonów do kierowników poszczególnych biur Urzędu Miasta w Brzegu
Kierownik Biura Organizacyjno- Prawnego | Piotr Reszczyński | 77 404 70 56 532 463 835 |
Kierownik Biura Oświaty | Elżbieta Ochmańska Jurkowska | 77 404 71 45 798 355 099 |
Kierownik Biura Spraw Społecznych i Zdrowia | Anna Owczar | 77 416 99 81 798 354447 |
Kierownik Biura Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki | Andrzej Peszko | 77 416 99 57 668 860 232 |
Kierownik Biura Budżetu i Księgowości | Anna Sanetra | 77 416 99 61 668 860 230 |
Kierownik Biura Podatków i Opłat | Małgorzata Gawrońska | 77 404 56 00 798 355 627 |
Kierownik Biura Budownictwa i Inwestycji | Lucyna Mielczarek | 77 416 08 74 532 217 918 |
Kierownik Biura Gospodarki Nieruchomościami i Lokalami | Barbara Iwanowiec | 77 404 58 36 798 319 532 |
Kierownik Biura Urbanistyki i Ochrony Środowiska | Joanna Dubas | 77 416 04 95 798 352 394 |
Kierownik USC | Magdalena Hałas Kowalska | 77 404 56 05 798 352 651 |
Komendant Straży Miejskiej | Krzysztof Szary | 77 416 06 39 606 365 080 |
Specjalista ds. bhp | Dorota Poznań | 77 416 98 93 602 825 105 |
Biuro Bezpieczeństwa | Wiesław Kielian | 77 404 71 15 602 139 678 |
Tadeusz Woźny | 77 404 71 16 | |
Kierownik Biura Rady Miejskiej | Anna Szymańska | 77 404 57 96 798 355 304 |