Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.
Deklaracja dostępności
Wstęp deklaracji
Urząd Miasta w Brzegu zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Gminy Brzeg zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Brzeg.
Data publikacji strony internetowej: 2020-01-02
Data aktualizacji: 2020-01-02
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu następujących niezgodności lub wyłączeń:
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP
Strona Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Brzeg posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
Ponadto na stronie działa wyszukiwarka, która ułatwia szybkie odnalezienie informacji, istnieje możliwość korzystania ze skrótów klawiaturowych przeglądarki oraz strona jest dostosowana do odczytu na urządzeniach mobilnych.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-03-08
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej www.bip.brzeg.pl,
prosimy o kontakt: Biuro Informatyki, e-mail: bin@brzeg.pl, tel. 77 416 02 33, a w przypadku problemów z dostępnością strony internetowej: www.brzeg.pl – kontakt: Biuro Promocji, Kultury, Sportu i Rekreacji, e-mail: promocja@brzeg.pl, tel. 77 416 99 57.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, np. przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna określić także formę tej informacji.
Gmina Brzeg zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, osoba, która wystąpiła z żądaniem zostanie niezwłocznie poinformowana o tym fakcie oraz o terminie realizacji żądania, przy czym termin nie może być dłuższy niż dwa miesiące.
Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, Gmina Brzeg może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku gdy Gmina odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.
Kontakt w celu złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, architektonicznej, informacyjno – komunikacyjnej lub cyfrowej oraz złożenia skargi na brak zapewnienia dostępności: Koordynator ds. dostępności: Barbara Senecka, Biuro Organizacyjno-Prawne i Obsługi Rady Miejskiej, e-mail: organizacyjny@brzeg.pl, tel. 77 404 55 26.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna
Siedziby Urzędu Miasta w Brzegu:
Urząd Miasta przy ul. Robotniczej 12 składa się z dwóch budynków: A i B, z czego budynek A wpisany jest do rejestru zabytków.
Urząd Miasta – ul. Robotnicza 12
2. Wejście do budynku: do budynku prowadzą trzy wejścia:
Jednocześnie w budynku B, na parterze (przy Kasie Urzędu Miasta) wyznaczony został tzw. Punkt obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. Jest to przyjazne miejsce do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami np. mających trudności z poruszaniem się. Punkt ten został oznakowany.
3. Rozmieszczenie funkcji w budynku:
Aplikacja wykrywa znacznik i odczytuje informacje o nich z serwera. Gdy aplikacja odnajdzie znacznik, powiadamia o tym użytkownika i umożliwia mu uruchomienie znacznika. Pozwala na szybkie zorientowanie się w przestrzeni, przemieszczanie się i odnajdywanie pożądanych lokalizacji. System dedykowany jako wsparcie dla osób z dysfunkcją wzroku.
Poniżej link do aplikacji:
https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.gallium.gmark.
Plany wyposażone zostały również w system komunikacji NFC umożliwiający bezprzewodową i bezdotykową komunikację pomiędzy urządzeniem a planem tyflograficznym.
4. Poruszanie się wewnątrz budynku:
5. Pozostałe istotne informacje:
Urząd Miasta – Rynek 1 – Ratusz
Budynek ratusza miejskiego posiada bariery architektoniczne oraz nie jest przystosowany do obsługi osób, które mają trudności w poruszaniu się. Wejście do budynku możliwe jest tylko po schodach, wewnątrz nie ma windy. Schody wejściowe i schody na korytarzach nie są oklejone taśmą. Drzwi pomieszczeń w budynku nie posiadają oznaczeń dla osób niewidomych i słabowidzących.
W budynku nie ma toalety przystosowanej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W pobliżu wejścia do budynku są wyznaczone dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń przeznaczonych dla interesantów można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem (zgodnie z przepisami, konieczne jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę z niepełnosprawnością certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych).
Jednocześnie został umożliwiony dostęp alternatywny, w szczególności w postaci zapewnienia wsparcia innej osoby po zasygnalizowaniu telefonicznie przez osobę ze szczególnymi potrzebami (pod nr telefonu 77 416 02 00 lub alternatywnie 77 404 55 26) chęci uzyskania dostępu, a także poprzez wprowadzenie takiej organizacji, która po zasygnalizowaniu telefonicznie przez osobę ze szczególnymi potrzebami (pod nr telefonu 77 416 02 00 lub alternatywnie 77 404 55 26) chęci uzyskania dostępu, umożliwia realizację potrzeb w niezbędnym dla tej osoby zakresie.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Dostęp alternatywny
W indywidualnym przypadku zapewniony został dostęp alternatywny poprzez zapewnienie wsparcia przez wszystkich pracowników Urzędu, w szczególności poprzez pracowników obsługi biura podawczego i dozoru miejskiego.
Na parterze budynku B (obok Kasy) został utworzony Punkt Obsługi Osób ze szczególnymi potrzebami dedykowany w szczególności osobom z niepełnosprawnościami.
Utworzony Punkt został umeblowany i wyposażony w niezbędny sprzęt biurowy umożliwiający sprawną i kompleksową obsługę klienta, a system komputerowy został zintegrowany z wewnętrzną siecią Urzędu.
Lokalizacja Punktu pozbawiona jest barier architektonicznych, a przy wejściu do budynku B Urzędu (od strony Parku nad Fosą) zainstalowany jest dzwonek, który powiadamia pracowników Urzędu odpowiedzialnych za pierwszy kontakt z klientem.
W przypadku braku możliwości zapewnienia osobie ze szczególnymi potrzebami dostępności cyfrowej strony internetowej Urzędu Miasta oraz Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta zapewnia się alternatywny sposób dostępu, który polega na zapewnianiu kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego lub za pomocą komunikacji elektronicznej:
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data |
---|---|---|---|---|---|
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data |