Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.
Deklaracja dostępności
Wstęp deklaracji
Urząd Miasta w Brzegu zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Gminy Brzeg zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Brzeg.
Data publikacji strony internetowej: 2020-01-02
Data aktualizacji: 2020-01-02
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu następujących niezgodności lub wyłączeń:
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP
Strona Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Brzeg posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
Ponadto na stronie działa wyszukiwarka, która ułatwia szybkie odnalezienie informacji, istnieje możliwość korzystania ze skrótów klawiaturowych przeglądarki oraz strona jest dostosowana do odczytu na urządzeniach mobilnych.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-03-24
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej, prosimy
o kontakt: Andrzej Hamulecki, Biuro Informatyki, e-mail: bin@brzeg.pl,
tel. 77 416 02 33.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, np. przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna określić także formę tej informacji.
Gmina Brzeg zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, osoba, która wystąpiła z żądaniem zostanie niezwłocznie poinformowana o tym fakcie oraz o terminie realizacji żądania, przy czym termin nie może być dłuższy niż dwa miesiące.
Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, Gmina Brzeg może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku gdy Gmina odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.
Kontakt w celu złożenia wniosku o udostępnienie informacji niedostępnej oraz złożenia skargi na brak zapewnienia dostępności: Kamila Rosińska, Biuro Organizacyjno-Prawne i Obsługi Rady Miejskiej, e-mail: organizacyjny@brzeg.pl, tel. 77 404 70 45.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna
Siedziby Urzędu Miasta w Brzegu:
Urząd Miasta przy ul. Robotniczej 12 składa się z dwóch budynków: A i B, z czego budynek A wpisany jest do rejestru zabytków.
Obecnie wejście jest nieczynne w związku z trwającym remontem w ramach projektu „Dostępny samorząd – granty” finansowanym ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 oraz budżetu państwa. Przewidywana data zakończenia remontu to 31 maj 2023 r.
Obecnie wejście jest nieczynne w związku z trwającym remontem w ramach projektu „Dostępny samorząd – granty” finansowanym ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 oraz budżetu państwa. Przewidywana data zakończenia remontu to 31 maj 2023 r.
Budynek ratusza miejskiego posiada bariery architektoniczne oraz nie jest przystosowany do obsługi osób, które mają trudności w poruszaniu się. Wejście do budynku możliwe jest tylko po schodach, wewnątrz nie ma windy. Schody wejściowe i schody na korytarzach nie są oklejone taśmą. Drzwi pomieszczeń w budynku nie posiadają oznaczeń dla osób niewidomych i słabowidzących.
W budynku nie ma toalety przystosowanej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W pobliżu wejścia do budynku są wyznaczone dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń przeznaczonych dla interesantów można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem (zgodnie z przepisami, konieczne jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę z niepełnosprawnością certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych).
Jednocześnie został umożliwiony dostęp alternatywny, w szczególności w postaci zapewnienia wsparcia innej osoby po zasygnalizowaniu telefonicznie przez osobę ze szczególnymi potrzebami (pod nr telefonu 77 416 02 00 lub alternatywnie 77 404 55 26) chęci uzyskania dostępu, a także poprzez wprowadzenie takiej organizacji, która po zasygnalizowaniu telefonicznie przez osobę ze szczególnymi potrzebami (pod nr telefonu 77 416 02 00 lub alternatywnie 77 404 55 26) chęci uzyskania dostępu, umożliwia realizację potrzeb w niezbędnym dla tej osoby zakresie.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data |
---|---|---|---|---|---|
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data |