Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.
Koordynator do spraw dostępności w Urzędzie Miasta w Brzegu
Pani Barbara Senecka
Rynek-Ratusz, p. 115
tel.: 77/404 55 26
e-mail:barbara.senecka@brzeg.pl
INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH PRZEZ URZĄD MIASTA W BRZEGU
Informację sporządzono zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Urząd jest aparatem pomocniczym Burmistrza - budżetową jednostką organizacyjną, przy pomocy której Burmistrz realizuje zadania.
W Urzędzie Miasta możesz załatwić sprawę:
Urząd realizuje zadania własne oraz zlecone z zakresu administracji rządowej zlecone ustawami, za pomocą komórek organizacyjnych:
1. Biuro Budżetu i Księgowości
Zajmuje się obsługą finansowo – księgową Urzędu i Gminy. Tu możesz uzyskać pozwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych lub uzyskać informację o stanie zadłużenia.
2. Biuro Budownictwa i Inwestycji
Biuro prowadzi remonty i inwestycje miejskie oraz wydaje zezwolenia na zajęcie pasa drogi gminnej np. w przypadku umieszczenia obiektu handlowo – handlowego lub przy organizowaniu stoiska handlowego.
3. Biuro Organizacyjno – Prawne i Obsługi Rady Miejskiej
Zajmuje się rozpatrywaniem skarg i wniosków skierowanych do Burmistrza Brzegu oraz udostępnianiem informacji publicznej. Prowadzi archiwum pracowników zatrudnionych w jednostkach zlikwidowanych należących do Gminy Brzeg. Tu dowiesz się o ogłoszonych przetargach.
Do prowadzonych spraw przez Biuro należy również przygotowanie i obsługa sesji Rady Miejskiej, komisji stałych i doraźnych, klubów i kół radnych oraz spotkań radnych z wyborcami, a także prowadzeniem dokumentacji pracy Rady i jej organów.
4. Biuro Gospodarki Lokalami Nieruchomościami
Tu możesz złożyć wniosek o przekształcenie prawa użytkowania w prawo własności lub nadać numer porządkowy dla nieruchomości.
5. Biuro Oświaty
Prowadzi sprawy związane z funkcjonowaniem publicznych żłobków, przedszkoli i szkół podstawowych.
6. Biuro podatków i opłat
Zajmuje się naliczaniem podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych, opłatą skarbową oraz opłatami za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
7. Biuro spraw społecznych i zdrowia
Tu uzyskasz świadczenia rodzinne m.in.: 500+, zasiłek rodzinny, alimentacyjny, dodatek mieszkaniowy, dodatek energetyczny oraz Kartę Dużej Rodziny i Opolską Karta Rodziny i Seniora.
8. Biuro urbanistyki i ochrony środowiska
Zajmuje się opieką nad bezdomnymi zwierzętami, zagospodarowaniem przestrzennym, ochroną powietrza, ochroną zabytków, gospodarką odpadami oraz zielenią miejską, w tym utrzymaniem placów zabaw.
9. Urząd Stanu Cywilnego
Tu złożysz wniosek o wydanie dowodu osobistego, zameldujesz się lub członka rodziny, otrzymasz akt urodzenia lub zgonu. Możesz także zarejestrować działalność gospodarczą.
10. Biuro Bezpieczeństwa
Zajmuje się ochroną informacji niejawnych, ochroną danych osobowych oraz zarządzaniem kryzysowym np. w przypadku powodzi. Tu możesz złożyć wniosek o świadczenie pieniężne rekompensujące utracony dochód, które żołnierz rezerwy mógłby uzyskać wykonując ćwiczenia wojskowe.
11. Biuro promocji, kultury, sportu i turystyki
Zajmuje się rozwojem i promocją miasta, współpracuje z organizacjami pozarządowymi. Tu uzyskasz zgodę na imprezę masową.
12. Straż Miejska
Dba o porządek w miejscach publicznych oraz współdziała z innymi służbami w tym zakresie.
13. Biuro Informatyki
Zajmuję się obsługą informatyczną Urzędu.
W szerszym zakresie zadania realizowane przez Urząd Miasta określone zostały w Regulaminie Organizacyjnym opublikowanym w zakładce URZĄD MIASTA dalej REGULAMIN ORGANIZACYJNY.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY - kliknij tutaj
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data |
---|---|---|---|---|---|
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data |